Gratis juridische bijstand & advies

Op pad met Lisanne

We hebben een paar tropische dagen achter de rug. De temperaturen zijn inmiddels weer 10 graden gedaald en iedereen kan zijn activiteiten weer rustig oppakken. Tijdens deze warme dagen heb ik een reis door Nederland gemaakt om een paar van onze cliënten te bezoeken. Leuk om jullie mee te nemen in een werkdag van mij buiten kantoor.

Om 6.00 uur ging mijn wekker want uiterlijk 7.30 uur moest ik in de auto zitten naar Rotterdam voor mijn eerste afspraak. Thuis alles nog even goed regelen, kinderen weer naar de crèche en in de auto richting Rotterdam. Eenmaal op de snelweg was ik erachter gekomen dat ik mijn dossiers was vergeten mee te nemen. De avond ervoor mij voorbereid voor de bezoeken en de dossiers lagen nog braaf op tafel op mij te wachten. Snel weer terug naar huis om vervolgens mijn weg weer te vervolgen richting Rotterdam.

Om 10 uur had ik mijn eerste afspraak staan. Deze meneer heeft eind 2017 een ongeluk gehad terwijl hij op de fiets zat. Gelukkig is hij grotendeels hersteld maar blijft hij last houden van pijn in de rug en psychische problemen. Na 1,5 jaar werd het wel tijd voor een gezamenlijk bezoek met de tegenpartij. Alles is die ochtend doorgenomen, van het ongeval tot hoe het nu gaat. De tegenpartij heeft een goed beeld gekregen van onze cliënt en de zaak zal nog even voortgezet worden. Om half 12 stond ik weer buiten en klaar voor mijn volgende afspraak.

In de middag heb ik een volgende afspraak staan in zuidwest Nederland. Vanuit Rotterdam was het nog bijna 2 uur rijden voor mijn volgende bestemming. Ik was blij dat ik met dit warme weer in de auto kon zitten met een goede airco aan. De thermometer in de auto gaf op dat moment al 38 graden aan. Onderweg nog even een stop gemaakt voor een lekker broodje.
Uiteindelijk aangekomen op plaats van bestemming. Ondertussen was het 40 graden en was het buiten bijna niet meer te doen. Cliënte die ik bezocht had dan ook lekker de verkoeling gezocht in het zwembad.

De 2e afspraak voor vandaag was een nieuwe zaak voor mij. Dit dossier hebben wij overgenomen van een rechtsbijstandkantoor. Het gaat om een ongeval van begin 2018 waarbij cliënte nog veel last heeft van het letsel. Ook tijdens dit gesprek hebben we alles doorgenomen en vervolgstappen met elkaar afgesproken.

Uiteindelijk om 5 uur weer in de auto gestapt en ging ik richting Numansdorp. Hier heb ik heerlijk gegeten en een nacht in een hotel geslapen met heerlijke airco. Erg blij dat ik de warmste nacht sinds tijden kon doorbrengen in een hotel. Dit was een goede dag en weer meer duidelijkheid gekregen in het letsel van 2 van onze cliënten.